top of page

Blogbericht

De grote knikkerchallenge

Tijdens een boeiende S.T.E.M.-les kregen de leerlingen van het zesde leerjaar een uitdagende opdracht: bouw de langste knikkerbaan! Gewapend met karton, buizen, tape, lijm en vooral een flinke dosis creativiteit gingen de leerlingen enthousiast aan de slag.

De opdracht vroeg niet alleen om verbeelding, maar ook om probleemoplossend denken. Hoe zorg je ervoor dat de knikker blijft rollen? Hoe maak je bochten, hellingen en bruggen stabiel? De leerlingen testten, verbeterden en werkten samen om hun ontwerpen steeds beter te maken.

Na veel meten, passen en proberen, slaagden beide klassen erin om indrukwekkende knikkerbanen te bouwen. De langste baan was maar liefst 30 meter lang – een knappe prestatie waar iedereen trots op mocht zijn!

Deze activiteit was niet alleen leuk, maar ook een mooie illustratie van hoe wetenschap, techniek, engineering en wiskunde op een speelse manier tot leven kunnen komen in de klas.


 
 
 

Comments


Recente berichten

bottom of page